Britt-en-Winston-2-maanden-Thailand.reismee.nl

Leegte in Bangkok

Vandaag, zondag 12 juli en de vakantie voelt vandaag anders aan. Gisteren rond middernacht hebben we op het vliegveld van Bangkok afscheid genomen van Theo en Dirkje. Hun vakantie in Thailand zit er op. Het was een emotionele avond, waar Dirkje van de emotisch hoofdpijn kreeg en Theo met tranen in de ogen zwaaide bij de paspoortcontrole. Drie weken van huis was voor hun alleen al een uitdaging, die ze glansvol zijn aangegaan. Als ik zie wat ze met volle teugen van deze kleine drie weken genoten hebben stroomt mijn hart vol. De overgave die ze getoonden, ze probeerden alles en genoten van de kleine dingen. Deze weken hebben de band tussen ons alleen maar sterker gemaakt.

Vandaag was Bangkok even leeg voor ons, na drie weken met 6 personen op stap geweest te zijn, was het moeilijk om om te schakelen. We moeten tot dinsdag wachten op de auto van de familie en hebben besloten die dagen niet weer te gaan reizen. We blijven in het zelfde hotel, om dat het ons en zeker de kinderen erg bevalt. Wel zijn we van kamer gewisseld en tot onze verbazing is dit een grotere kamer voor minder geld. Boekt U een hotelkamer vij Siam Society Resort, vraag dan naar een kamer in het hoofdgebouw, die kost 1200 bath, het bubbelbad is alleen iets kleiner. ik heb er de afgelopen dagen nog niet ingezeten.

In de middag een bezoek gebracht aan het appartement van de zus van Wasana. Het is een eenkamerflat. ter vergelijking onze slaapkamer in Voorburg is alleen al groter. Ze woont daar samen met twee tiener kinderen en we zijn tot de conclusie gekomen dat we haar de komende jaren gaan ondersteunen, zodat ze in een kleine eensgezinswoning in de buurt kunnen wonen. Een maandelijke hulp van 75 euro is daarbij voldoende.

Vandaag niet zoveel gedaan, lekker langs de kant van de weg gegeten. Het was weer een heerlijke maaltijd op plastic stoeltjes en een ijzeren tafel die ongeveer 20 meter van een zesbaans weg door Bangkok liep. Het eten was overheerlijk en met 6 personen en een grote bier waren we net 300 bath ( 6 eurie kwijt ).

We gaan nu lekker slapen en dromen van het avontuur wat voor ons ligt, de komedne 5 weken. Ons volgende verslag komt uit Phu Khieo volgens mijn planning. Je weet een planning komt in Thailand zelden uit, dus wie weet.....

remco en hilda

hallo theo en wasana en kinderen
wij komen nu net uit firdgum en hebben al prachtige verhalen moeten aanhoren wat jullie daar allemaal hebben beleefd met z,n allen en we weten zeker dat er nog vele mooie verhalen zullen volgen en kijken uit naar de fotos en films die er zijn gemaakt
wij wensen jullie nog een hele fijne vakantie toe met de familie van wasana daar en houden de mail goed in de gaten van jullie volgende avonturen
veel liefs
remco en hilda en kids

dvdwalt

lieve familie hoe gaat het er mee??? zijn jullie al druk met wasena haar ouders???
hoop dat je weer gauw een berichtje kan doen hoe het er mee is , want ooooo wat wilden we nog graag even om het hoekje kijken.
hier gaat alles naar wens en met onze kids en kleinkids ook.
en wat een mooie foto,s.iedereen die ze kan kijken ,vond ze geweldig.graar tot gauw horens en we missen jullie .
doe je de groetjes even van die blanke friezen.
doei doei doei