Britt-en-Winston-2-maanden-Thailand.reismee.nl

Eten op 304 meter hoogte

Vandaag toch echt de laatste dag van Theo en Dirkje uit Friesland in Thailand. Vanmorgen lekker rustig aan gedaan en na het ontbijt in de taxi gestapt om naar het dichtsbijzijnde station van de skytrain te rijden. Met deze trein, waarvan de rail ongeveer 25 meter boven alle wegen door de stad slingerd, zijn we naar het centrum van Bangkok gereden. Dirkje wilde nog wat filmopnames maken van de verkeerschaos in de binnenstad en natuurlijk op een van de markten de laatste inkopen doen.

Daarna zijn we naar hoogste toren van Bangkok gelopen, deBaiyoke Sky Tower, en op de 48 etage hebben we genoten van een uitgebreid buffet en een nog veel mooier uitzicht vanaf 304 meter hoogte. Als je Bangkok bezoekt moet je dit een keer gezien hebben. De kaarten om daar te komen en onbeperkt te eten kosten 500 bath, ongeveer 10 euro. Het uitzicht is uniek met een stad waarvan je aan alle zijden niet het einde kan zien.

Nu liggen we allemaal in het zwembad van het hotel en in de avond gaan we uit eten met de zus van Wasana en twee kinderen van haar. Het is het afscheidsdiner van Theo en Dirkje, die we rond 23.00 uur met de taxi naar de luchthaven brengen. Ze vliegen dan rond 03.15 uur en landen naar verwachting dezelfde dag op Schiphol om 09.40 uur Nederlandse tijd. Onze plannen zijn enigzinds gewijzigd, omdat de familieauto nog ergens anders staat en de sleutels bij de broer van wasana zijn die met zijn vrachtwagen ergens in Thailand aan het rijden is.

Wij gaan zondag of maandag met een busje rechtstreeks naar Phu Khieo om daar de komende weken bij de ouders van Wasana te verblijven. Genieten van het mooie plattelandsleven en in de hangmat genieten van de boeken die ik uit Nederland heb meegenomen.

theo en dirkje

hallo lieverts, nou hier zitten we dan in ons eigen huis ,maar toch erg vreemd, of je in een andermans woning komen.heel gek .onze reis naar huis is zeer goed geweest, na een half uur in het vliegtuig te hebben ,gezeten kregen we warm eten ,en wat te drinken, toen een slaappil genomen en weg was dirkje en een half uurtje voor amsterdam ben ik weer wakker geworden. nou mooier kon het niet..onze theo stond al te wachten ,en kleine sander draafde ons al tegemoet, zo als ik al zij had klasina warm eten gemaakt aardappelen met sla en vlees en gehaktbal, ..een ander land een andere eten,s gewoonte.moeten nu weer om de kilo,s denken, want in thailand kun je maar eten zonder te groeien, zij theo toch hahahah we zien uit naar jullie volgende reisverslag. we hopen dat jullie in de kaart hebben gelezen wat voor schitterende reis we hebben gehad.we zijn dan niet meer bij jullie maar we blijven toch een beetje bij jullie,bij elk verhaal wat je ons schrijft, om dat wij weten hoe het leven daar is.en o ja zoek niet naar de balletschoentjes van britt, want die zijn mee gereist naar firdgum , maar zeg maar tegen haar dat ze er zijn, bij haar volgende balletles.veel liefs van ons.en ooooo wat moeilijk.