Britt-en-Winston-2-maanden-Thailand.reismee.nl

Bangkok, 13 milj. inwoners en veel markten

Beste lezers, vandaag de 2e dag op rij in Bangkok. Zoals ik al had aangekondigd was dit de dag voor Dirkje en Wasana om te shoppen. Vanmorgen eerst de auto, de Toyota Camry 2.4 op laten halen bij het Siam Society Hotel. We zijn trouwens erg tevreden over dit hotel. Het ligt niet in het centrum van de stad en straalt rsut uit. de kamers zien er goed uit, het zwembad is er heerlijk en het personeel behulpzaam. Morgen heeft Theo uit Friesland plannen om een heerlijke massage te krijgen in het hotel, zijn en mijn huis zijn al een stuk mider rood en niet meer pijnlijk, behalve als Winston met zijn scherpe nageltjes er over heen krast.

Wasana en Dirkje zijn rond 12.00 uur met de taxi vetrokken om in de binnenstad langs allerlei markten te lopen. Kort na 18.00 uur kwamen ze met allerlei plastic tasjes weer het hotel binnen zetten. Ze hadden hongers, anders waren ze zeker nog niet terug geweest. Dirkje heeft haar hard opgehaald en Wasana niet minder.

De beide Theo's zijn met de kinderen naar de Mall van Pangkapi geweest. Een winkelcentrum met 5 verdiepingen en meer dan 2.000 winkels.de bovenste etage bestaat uit een bioscoop, een bolingbaan, een speelparadijs, waar de kinderen een dik uur zich hebben uitgeleefd en op het dak een heus zwembad met diverse glijbanen. Daarna naar Ome Mac Donalds om het kinderfeest compleet te maken. Natuurlijk moest er ven afgekoeld worden, dus met de taxi terug naar het hotel, een rit van 20 minuten voor 80 bath ( iets meer dan 1 euro, 50 cent ) en direct een duik inhet zwembad genomen.

Morgen al weer de laatste dag voor Theo en Dirkje. Wij brengen hun rond middernacht naar het vliegveld en daar komen ze zondagmorgenrond 09.00 uur Nederlandse tijd met Eva Air weer aan. Wij blijven nog een nachtje in het hotel en reizen dan weer verder. Waarschijnlijk gaan we eerst naar Chonburi, naar oude kennissen Noken haar familie. Jullie horen nog van ons.