Britt-en-Winston-2-maanden-Thailand.reismee.nl

Thailand het land van de roodhuiden

Beste lezers van deze weblog, dit bericht komt alweer uit Bangkok. We zijn de afgelopen dagen in Hua Hin geweest en daar heb ik enkele nieuwe foto's op de site kunnen zetten. Binnenkort probeer ik er nog meer op te zetten, ik heb er ondertussen zo'n 250 op de camera staan. Ook heeft Dirkje al flink wat filmmateriaal.

Als ik dit schrijft zitten we weer in ons eerste hotel het Siam Society Hotel en ik kijk naar buiten waar Dirkje, Theo, Britt en Winston in het zwembad aan het plonzen zijn. Heerlijk water en buiten is het rond de 37 graden en een strakblauwe lucht. Als ik de reacties uit Nederland een beetje volg dan is het daar wel wat minder. In Hua Hin zijn we welgeteld 1 1/2 uur naar het strand geweest en de beide Theo's zijn daar flink verbrand, zelfs zo erg dat we van een heerlijke Thaise massage hebben aangezien, terwijl deze in dit plaatsje toch etterlijke keren door Thaise schonen is aangeboden.

De laatste dag in Hua hin zijn we naar het historische oude houten treinstation geweest, waar tegenover een oude stoomloc staat. Daarna door naar een olifantenschool. Theo en Dirkje hebben de grootste olifanten bananen gevoerd. Daarna naar de uiterste zuidpunt van het strand, waar een grote heuvel ligt met hoe kan het anders een tempel er boven op. Om daar te komen moesten we wel 172 treden overwinnen. Ook onze Winston is naar boven gelopen. Het was een hele klim in de brandende zon, zelfs Wasana had de sweetdruppels op haar hele gezicht staan. Een schitterend uitzicht over Hua Hin en de omliggende zee was ons deel. Onder aan de trap zaten een hele troep apen die op jacht waren nar alles wat de mens aan eetbaar spul niet in de gaten hield. Een monnik was even niet aan het opletten en een aap sprong op zijn eten af. De aap moest het bekopen met een flinke klap van een groot boek. Waarschijnlijk dus indirect een klap van Boedha.

In de middag lekker naar het zwembad geweest en rustig aan gedaan. De beide Theo's zijn veel onderwater geweest, vanwege de verbrandingen. Ach, roder konden we toch niet worden. Het zal binnenkort wel diep bruin worden, of zal dit alleen maar een wens blijven?

In de avond zijn we 20 kilometer te zuiden van Hua Hin bij een restaurant op het strand gaan eten. Geweldig eten en dat bij een ondergaande zon. Op de achtergrond telden we 130 visserbootjes die weer een nieuwe lading vis aan het vangen waren. Echt een mooie afsluiting van onze dagen in Hua Hin.

De beide Theo's zijn in de avond nog een biertje gaan drinken in de stad. Lekker en barretje en een fris biertje. Helaas stond de hele stad droog vanwege het kaarsenfeest, een boedistisch feest. Toch een bar gevonden, maar het was er erg stil en we zijn dan ook niet lang blijven hangen.

Vandaag snel teruggereden naar Bangkok. Het was zeer rustig op de weg. De Thaise feestdagen zijn weer afgelopen. We konden de rit in 2 uur en 15 minuten afleggen. Morgen is het volgens mij shoppingdag voor de dames. De mannen gaan wat onders zoeken met de kinderen in de binnenstad van Bangkok. De laatste dagen in Thailand voor Dirkje en Theo zijn aangebroken.

Jaap/Tommie/Boy

Wat een vakantie weer. Voor beide familie's een geweldige ervaring. Zeker als je de verhalen en enkele foto's bekijkt. Dadelijk weer het normale Isaan leven oppakken en met de familie van wattana uitgaan.
Ben wat aan de late kant van reageren omdat afgelopen dinsdag de broer van Tommie is overleden. Hij mocht maar 36 jaar worden.