Britt-en-Winston-2-maanden-Thailand.reismee.nl

Hua Hin en zijn verrassingen

De Laatste keer dat ik een bericht achter liet zaten we nog in Kanchanaburi. We hebben de laatste dag daar lekker rustig aan gedaan, het is tenslotte vakantie. Lekker bij het zwembad genoten van een frisdrankje of voor sommigen een koel biertje. Daarna op maandag de reis naar Hua Hin. Een rit van ongeveer 3 uur. Omdat het Thaise feestdagen zijn ( het feest van de kaarsen) hebben veel Thaise mensen een lang weekend vrij. Dat was te merken op de weg. Het leek op de snelweg op het centrum van Bangkok. Na een stoffige rit hebben we onze auto geparkeerd op het terrein van ons hotel, het PP hotel in het centrum van Hua Hin en niet te ver van het strand. Na het incecken werd het sein voor de 1e tropische verrassing gegeven. Het werd een stortbui van ongeveer 4 uur, waarna het geheel dorp blank stond. Toen het regenwater enigzins was weggelopen, besloten we de auto te pakken om even buiten het dorp op het strand te gaan eten. Je weet wel op zo'n wit strand, lekkere temperatuur, rond de 30 graden en een bruisende branding. Toen kwam onze 2e verrassing, de auto gaf de geest na 100 meter van het hotel. De kogellager van de dinamo bleek kapot te zijn. Daar stonden we dan, midden in Thailand. Gelukkig konden we direct de verhuurmaatschappij bellen. Ze zijn de andere morgen direct van Bangkok een andere auto komen brangen. We rijden nu in een Toyota Camry 2.4, een mooi zwarte directieauto rond.

Vandaag bij het opstaan brandde de zon erg fel. De bui van gisteren was snel vergeten. Na het ontbijt zijn we direct naar het strand gelopen. Niet waar de meeste touristen neerploffen, maar net iets verder. Het zand gloeide onder onze voeten, zo warm was het al rond 09.00 uur. Het strand is daar lekker breed, wit en loopt erg langzaam af, zodat de kinderen er lekker kunnen spelen. Tussen het zwemmen door kwam ik in gesprek met andere toeristen. ik dacht dat het Jappaners waren, maar ze bleken uit China te komen. Ik moest natuurlijk met ze op de foto en ook Winston kreeg meer dan voldoende aandacht. Over de onrusten in hun land ben ik maar niet begonnen.

Voor Wasana en Dirkje was het eigenlijk te warm en die probeerden onder de parasol wat verkoeling te zoeken. Met flink wat koud water is dat een beetje gelukt. Theo uit Friesland is daar ook onder handen genomen door een Thiase van ongeveer 50 jaar. Na zijn kappersavontuur zijn nu ook zijn voeten flink aangepakt, Een hele pelicure beurt op het strand, maakte van zijn maatje 47 een grote 44. Er kwam nog al wat eeld vanaf.

Vanmiddag zijn we met de nieuwe auto de bergen in gegaan naar een groot Monnikbeeld. Gezien het kaarsenfeest was het erg druk met Thai. Een hele belevenis, waarbij we allemaal door een monnik zijn ingezegend. Het beeld van de monnik was ruim 40 meter hoog en vanaf het beeld hadden we een schitterend zicht over de omliggende bergen. Op de terugweg kwam onze 3e tropische verrasing al weer om de hoek kijken. Er kwam weer een enorme hoeveelheid water uit de hemel vallen in de tijd van 1 uur.

Op de terugweg werden wij buiten het stadje Hua Hin op een kruispunt ineens tegengehouden door een politieagent die directzijn witte handschoenen aantrok. Er stond dus wat te gebeuren. Na ongeveer 5 minuten was de rij achter ons alzover opgelopen, dat ik het einde al niet meer kon zien. Toch hoorde ik geen enkele toeter. Ineens kwamen er achter elkaar 10 politieauto's aanrijden. Hoe verder die stoet ging hoe duurder de politieauto'swerden en hoe meer antennes er op stonden. Ineens was er een grote verlengde gele limocinevan de Thaise koninklijke familie, gevolgd door een stoer zwarte groet auto's die duidelijk volzaten met bodygards. Onze Amerikaanse president zou erjaloers op zijn geweest, zo'n stoer. Daarna werd het stil en was onze politieman verdwenen, ons achterlatend in een geweldige verkeerschaos van auto's en brommers.

Vanavond gaan we lekker eten op de pier van Hua Hin.

Oh, ja vergeten, juf Ellen als U dit leest, bedankt voor de mail over de groepsindeling van Winston, zou U ook kunnen laten weten in welke groep 3 Britt het volgende jaar komt ? Verder lees ik natuurlijk alle reacties van jullie, leuk dat jullie met ons meeleven. Als laatste Sander, ik hoorde dat het weer een beetje beter gaat met je schouder. De kaart van Britt en Winstin is onderweg.

groeten en tot de volgende keer !

Eva

Hallo allemaal!
Wat een reis met verassingen zeg, maar dat is eigenlijk ook het leuke van reizen: het onverwachtse avontuur ;)
Wat een leuk politie onthaal voor jou Theo, ze hadden jou natuurlijk meteen herkend haha! Jammer dat je er nioet achteraan mocht rijden...Heel veel plezier, maar volgens mij lukt dat uitstekend!

remco en hilda

hallo vakantiegangers,
wat een avonturen zeg beleven jullie.theo zijn voeten zullen nu wel babyvoetjes zijn zo zacht.We moesten wel even lachen toen we het lazen.Ik moest van remco vragen of ze niks aan zijn oren en neus en handen kunnen doen hahaha.
Wil je tegen beppe zeggen dat alles hier goed gaat en ze de groeten van Tineke krijgt.
we houden jullie avonturen in de gaten en kijken nu al uit naar de volgende mail.
Veel liefs
Remco en Hilda,Jelle Pieter ,Hylke Jan en ...........

Theo en klasina

Hallo vakantiegangers wat een leuke belevenissen.
Het is daar wel wat warmer als hier , al is het hier
ook niet erg slecht. wat die pedicure betreft ben ik
niet erg blij want nu pake maat 44 heeft blijf ik mooi
met die nieuwe klompen zitten
m
Met sander zijn elleboog ( niet het schouder) gaat
het inmiddels weer goed na 6 pogingen om hem
weer in de kom te krijgen is het met de 7 pas gelukt.
Na 3 dagen kwam er weer wat beweging in en kon hij
weer bij pake en beppe bjusse aan het werk.
klasina is vanmidag met rients naar het consultatieburo
geweest hij is weer een kilo gegroeid plus 4 cm de hoogte in hij weegt nu 13.5 kilo
verder gaat alles prima hier sander heeft erg veel zin in zondag om pake en beppe weer van schiphol te halen.
nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte wij wensen jullie nog een fijne voortzetting van jullie vakantie
groeten theo klasina sander en rients.

sipke en thea

Hallo vakantiegangers,

Hier een berichtje vanaf de Hegesyl. Met ons is alles goed. Jullie beleven daar wel wat zeg. Het weer is hier niet zo mooi, regen en harde wind.
Johan vraagt of jullie ook een vogelspin hebben gezien.
Ik zou zeggen geniet nog even van de vakantie en het mooie weer, voordat je het weet ben je weer in het koude kikkerlandje.

Groetjes van Sipke, Thea, Johan en Simon

p.s. en een poot van Bruce en Boris

Wilfried van Ginneken

Hallo vakantiegangers,

Ik denk dat jullie een vakantie beleven om nooit te vergeten. Op 1 van de foto's zie ik wel Theo met zijn maitresse staan. Hoe heeft hij zich hier uit gered? Misschien kan Theo nu zijn schoenen verkopen aan een arme visser om als boot dienst te doen. Ik hoop dat alles naar wens isen anders bel je maar. Dan kom ik wel kijken wat ik kan regelen. Geniet er nog maar even lekker van en tot binnenkort.

Debbie, Wilfried en Naomi