Britt-en-Winston-2-maanden-Thailand.reismee.nl

Chokchai , Thaise cowboys

Na twee dagen bij de ouders van Wasana onder toch wel Spartaanse omstandigheden te hebben doorgebracht, hebben we afscheid genomen van Phu Khieo en zijn we weer drie uur naar het zuiden gereden. Ons doel was het plaatsje Muaklek waar we een huisje met twee slaapkamers, twee badkamers en een woonkamer annex keuken hadden gereserveerd voor twee nachten. We werden ontvangen in een bijna leeg resort door de hoteldirecteur himself die zelfs een paar woordjes ( en daar bleef het bij ) Nederlands sprak. Na de spullen in de huisje gegooid zijn we direct naar het zwembad gegaan om lekker af te koelen, het was rond de 35 graden. Er zat een leuke glijbaan bij het zwembad en de kinderen kon het niet gek genoeg gaan. Gevolg was dat Winston zo hard naar beneden vloog dat hij halverwege tegen de zijkant aan smakte met zijn hoofd. Een heel gezicht met bloed toen hij bovenwater kwam. Later bleek het een blauwe plek op de kin en een bloedneus te zijn. Het viel weer mee, maar hij is nu wat voorzichtiger.

Vandaag de tweede dag in Muaklek. Eerst naar het stadje om de was weg te brengen. Al een hele zak, maar aan het einde vande dag was alles schoon voor 60 bath ( ongever 1 euro twintig ). Daarna stond de plaatselijke kapper voor de mannen op het programma en voor de dames de pelicure. De kapper bleek ons een 50.000 kilometer beurt te geven. Niet aleen knippen, maar ook scheren, de oren van binnen helemaal schoon maken, een gezichtsmasage en als klap op de vuurpijl insmeren met 4711, een luchtje uit het jaar 0 dat in Nederland in de jaren 60 populair was en nu volgens mij nergens meer te krijgen is. Voor twee personen ( Winston was met twee paarden niet in de stoel te krijgen ) bleef te teller op 110 bath staan. U mag het nu zelf uitrekenen.

Daarna naar de watervallen van Muaklek, gegelegen in een schitterend park met allerlei bomen en met een hangbrug van staalkabels. Erg mooi, maar de watervallen vielen wat tegen. Misschien is er nog niette weinigregen gevallen. Laat dat maar even zo !

Als laatste vandaag stond de grootste farm van Azie op het programma. De Chokchai ( even kijken op google ) waar we een rondleiding van twee en half uur kregen. Zeker omdat Theo en Dirkje uit de agrarische sector komen was dit hun topper. Ongeveer 5.000 Friese koeien op 8.000 hectare grond, waar ze zelf de melk verwerken en we een T-bone steak hebben weggewerkt die net binnen de randen van ons bord bleef. Theo uit Friesland heeft daar zelfs een demonstratie koeien melken gegeven. Die Thai stonden even te kijken.

Op de terugweg nog een paar foto's gemaakt van een schitterende tempel en daarna net op tijd om toch weer even het zwembad in te duiken. Vandaag was de warmste dag tot nu toe. Ik denk dat we toch in de middag richting eind dertig graden zijn gegaan.

Morgen gaan we eerst naar Ayuttaya, om in de middag door te gaan naar Kanchanaburi. Een lange rit, maar dan zitten we dit weekend lekker midden in de Thaise groene jungle. Het oploaden van de foto's was tot nu toe nog niet mogelijk gezien de snelheid van de plaatselijke computers. Indien we een iets snellere computer vinden, komen we er aan.

Tot snel en in zijn Thais Sawadee Kap !!

taeke en jelly

Hallo hier even een berichtje uit nederland.
Wat ontzettend leuk om jullie avontuur zo te kunnen mee lezen.
Hier gaat alles harstikke goed we hebben hier gelukkig ook eens echt lekker weer.
Ik zou zeggen geniet nog lekker van deze super reis
en tot snel voor pake en beppe.
De groetjes en knuffels van Taeke Jelly Rene Nick en Rianne.