Britt-en-Winston-2-maanden-Thailand.reismee.nl

vrachtwagen met sportuitlaat

Beste lezers,

vandaag het eerste bericht uit het land van de glimlach. Na een lange vliegreis met flink wat turbulentie boven de wateren die we moesten oversteken arriveerden wij in Bangkok. In de aankomsthal stond onze chauffeur ons al op te wachten en werden wij de aankomsthal uit begeleid. Buiten liep ons het zweet vanuit het hoofd, over de rug naar de bilnaad. Het was flink heet om 06.00 uur in de morgen. Direct naar ons hotel in Bagkok, waar we na aankomst onze eerste hete happen hebben geproeft. Een koed biertje erbij, waar het ijs op stond. Na al die vermoeidheid het sein om even ons bed in te duiken voor een uur of twee. De rest van de dag wat rondgekeken. Zondag met onze huurauto op pad naar de ouders van Wasana. Een rit van ongeveer 6 uur met een mooie tussenstop bij een restaurant. Vlak voor aankomst bij de ouders van Wasana een half varken aan het spit gekocht voor de avondmaaltijd. Bij Wasana haar ouders zijn we welkom ontvangen, toch was het huis zonder verkoeling te warm om te overnachten. We besloten en hotel te pakken op een minuut of 5 rijden. Erg basic, maar wel koel voor het slapen, zeker voor de kinderen. De eerste dag in Phu Khieo met de moeder van Wasana naar een stuwmeer gereden en natuurlijk een bezoek gebracht aan de rijstvelden. Vandaag hebben we een lagere school bezocht en daar een rondleiding gehad van de directeur, die wat Engels sprak. In alle klassen werden we hartelijk ontvangen door alle kinderen. Het was een mooi ervaring. Dan naar een winkel van tractoren waar we weer een rondleiding kregen. Daarna naar een vindplaats van Dinosuarussen en naar een meer waar de kinderen lekker konden zwemmen. Veel indrukken dus in die paar dagen die we er zitten.

Vooral de oude vrachtauto's die standaard overbeladen zijn en zeker uit de jaren 70 of 60 van de vorige eeuw afkomstig zijn. Ze vallen uit elkaar van armoede, vaak ontbreekt het dashboard, maar ze rijden wel en vaak met een sportuitlaat. Wat is belangrijk in het leven ?

Voor de beller onder ons, Wasana en natuurlijk de anderen ook zijn nu voor 3 cent per minuut te bereiken op 0900-1237300668604940992, een erg lang nummer. Alleen bellen als je in de mailinglijst staat en denk eraan dat het tijdverschil 5 uur is. Wij leven later.

Morgen gaan we naar Muaklek, een rit van ruim drie uur, en we willen daar in de middag weer zijn. Tot binnenkort

remco en hilda

hallo theo,wasana.britt,winston en natuurlijk pake en beppe.
Zo al heel wat kilometers gereist in de eerste paar dagen.ik lees dat het bij jullie erg heet is,nou hier in nederland is het ook erg warm ongeveer 25 graden en het wordt nog warmer.Vind het bere interressant om te lezen wat jullie allemaal al bezocht hebben.
Hier gaat alles zijn gangetje.
Veel liefs en een dikke kus voor iedereen
Remco en Hilda
Jelle Pieter
Hylke Jan

De Ramautarjes

haha lachen zeg... heel typerend die vrachtwagens. In Suriname is het niet anders. Als er maar veel herrie uit komt...

Zweten doen we hier ook...tja en dat moet zekers geblust worden met een koud biertje... proost.

Groeten aan iedereen en een kus van ons!

Eva

Hallo reizigers!
Wat leuk om jullie verhalen te lezen, natuurlijk helemaal niet jaloers ;)
Winston heeft vast een top dag gehad met die rondleiding in de tractoren winkel (laat Pascal het maar niet horen, weten we meteen mijn reisbestemming de komende jaren haha!)
Heel veel plezier en een hele goede reis gewenst!

groetjes
Eva (die van de airlines;) )