Britt-en-Winston-2-maanden-Thailand.reismee.nl

Nog 10 dagen te gaan

Ja, het is dan al bijna zover, we gaan over tien dagen vliegen. Morgen de laatste dag op mijn werk. Vandaag even met een vriendin van Wasana iets drinken, deze zondag naar de familie in Brabant om alvast de verjaardag van mijn zus te vieren die midden in onze vakantie jarig is.

Volgende week de laatste schoolweekvan Britt. Mogelijk mag ze tussendoor afzwemmen voor haar A diploma, de examens zijn eigenlijk op 6 juli, maar dan zijn wij al in Thailand.

Volgende week donderdag de laatste dag voor Winston op de peuterspeelzaal. Hij gaat na de vakantie naar de basisschool. Eigenlijk de laatste stuiptrekkingen van ons dagelijks leven in Voorburg voordat we twee maanden naar Thailand gaan.

In de kranten stond een bericht over een explosieve toename van het aantal Mexicaanse griepgevallen in Pattaya en Phuket, het zouden er al 106 zijn. Daar werden wij niet echt zenuwachtig vanmet meer dan 60.000.000 inwoners en deze plaatsen niet op onze reisroute.

Afgelopen week de huurauto voor de eerste twee weken in Thailand gehuurd bij Sixt. Wat mij opviel dat de telefonische booking een stuk goedkoper was dan aanbiedingen per internet. We betalen nu voor een Chevrolet Zafira 2.2. ( 7 persoons ) 1600 bath per dag, zo'n 34 euro.

De hotels die we de eerste weken gaan aandoen zijn het Siam Society hotel & resort in Bangkok, het Muaklek Paradise resort in het gelijkgenaamde Muaklek, het Dueshine resort in Kanchanaburi en het PP hotel in Hua Hin. Voor de tussenstop voor onze 6 uur durende reis van Bangkok naar Phu Khieo hebben we het Suan Muang Porn resaurant uitgekozen dat een schitterend uitzicht geeft over het Lamthakong stuwmeer.

Dat was het weer voor deze keer, vlak voor ons vertrek zal ik jullie nog even een keer berichten.