Britt-en-Winston-2-maanden-Thailand.reismee.nl

Het reisprogramma

De eerste weken van het nieuwe jaar zijn we een beetje aan het puzzelen geweest. Omdat onze Friese familie de eerste drie weken met ons mee gaat en voor de 1e keer en mogelijk ook de enige keer naar Thailand gaat willen we ze wat van het land laten zien. Toch moet de vakantie ook rust geven en daarbij komen onze twee jonge kinderen die zich zeker moeten gaan vermaken.

We vliegen op een vrijdagnaar Thailand om daar in Bangkok te blijven tot zondag. We blijven in een buitenwijk in een resort met de naam Siam Society Resort. We hebben gekozen voor dit resort omdat het vlak bij de woning van de zus van Wasana is.

Op zondagmorgen gaan we met eenauto naar het plaatsje Phu Phieo in de provincie Chaiyaphum, volgens de routeplanner van google 415 kilometer en in tijd 5 uur en 53 minuten. Met een tussenstop zijn we dan ongeveer 7 uur onderweg.

We blijven daar een dag of drie bij de ouders van Wasana om daarna terugaf te reizen naar khao Yai en Ayutthaya.

Vanaf daar de volgende stop Kanchanaburi waar we weer drie dagen verblijven.

Dan is het tijd om naar het strand te gaan in Hua Hin. We wisslen daar de tripjes in de buurt af met de middagen op het strand.

dan is het al weer zover om afscheid te nemen van onze Friese familieleden. Wij gaan dan terug naar Phu Khieo waar onze kinderen een week af drie naar een Thaise basisschool zullen gaan.

De planing is gemaakt en dan nu maar kijken wat er van terecht komt, want in Thailand loopt veel anders dan je als westerling van tevoren uitgestippeld hebt. Volgens mij is dat een van de dingen die mij aan dat land trekt.

dvdwalt@live.nl

zo als het er nu uit ziet gaan we niet voor niks naar thailand,we verheugen ons er op en hebben het volste verrouwen op onze familie,die gaan ons een onvergetelijke reis bezorgen.
onze reis lust word hierdoor alleen maar sterker van.
de blije friezen

Martin

Werkt de TomTom in thailand dan?