Britt-en-Winston-2-maanden-Thailand.reismee.nl

8 weken op pad in Thailand

Hier het eerste stukje van onze weblog. In de zomervakantie van 2009 gaan we ongeveer 8 weken met ons gezin naar Thailand. Laten we ons eerst even voorstellen, Britt van al weer 6 jaar oud, een zorgzame meid die op zwemles en ballet zit. Dan heb je natuurlijk Winston van dik 3 jaar die al naar de basisschool wil en flink in de peuterpubertijd zit, Wasana die in Thailand geboren is en al weer een dikke 8 jaar in Nederland woont en uit de provincie Chaiyumphum afkomstig is en als laatste de schrijver van deze weblog Theo die bij de overheid werkzaam is en in zijn vrije tijd het liefst met de kinderen naar buiten gaat.

Deze reis is voor ons speciaal, omdat de kinderen zich nu meer bewust zijn van de reis naar hun 2e vaderland en omdat mijn broer en zijn vrouw uit het Friese Firdgum de eerste 3 weken met ons mee zullen reizen.

De voorbereidingen geven je al voorpret en ook deze keer al vroeg de vliegtickets naar alle tevredenheid geboekt bij 333 Travel. We vliegen deze keer niet met China Airlines, maar met het Taiwanese broertje Eva-air die met de supernieuwe Boeing 777 zijn gaan vliegen.

We zijn nu het reisprogramma aan het uitstippelen voor die eerste 3 weken. We willen de Friese tak van de familie natuurlijk kennis laten maken met de Thaise tak, ze wat van het land laten zien, maar ook tot rust komen. dat is dan al het eerste probleem om op te lossen in dit grote land.

Buiten de omgeving van het dorpje Phu Khieo, waar de ouders van Wasana wonen staan ook het natuurpark Khao Yai, de historische stad Ayutthaya, de groene omgeving van Kanchanaburi en de badplaats Hua Hin zeker op het programma.

De komende weken lekker verder puzzelen vanachter de computer in voorburg, maar als je tips hebt kun je natuurlijk altijd even een mailtje sturen of reageren op deze weblog.

Aungdoi

Wat leuk dat jullie binnenkort naar Thailand zullen gaan. Ik wens jullie heel veel plezier en hele goede reis.

Groetjes,

Aungdoi