Britt-en-Winston-2-maanden-Thailand.reismee.nl

Winston's Thaise verjaardag

Morgen 08-08-2009 is het dan zover en is Winston al weer vier jaar oud. Het is dan ook precies 10 dagen voordat we weer in Nederland zijn. Zo te lezen is het weer daar fantastisch, lekker warm, goed om over te schakelen, dus laat het maar even zo blijven.

In Thailand is het niet gebruikelijk om verjaardagen te vieren. Voor onze kinderen maken we een uitzondering en het is toch wel speciaal al je je verjaardag viert in een ver land. Vandaag zijn we nadat we de kinderen naar school hadden gebracht naar de stad gereden om alvast boodschappen te doen. Op de markt veel vlees en groenten gekocht. Allemaal in aparte plastic tasjes die flink in mijn hand sneden. Daarna naar de taartenbakker. Er is er een in Phu Khieo, maar daar moet je niet teveel van voor stellen. Ze bakken zewel vers, maar het zweet brak de arme man uit toen ik vroeg of in plaats van de traditionele versieringen ereen spiderman op kon komen. We gaan het morgen zien. Wel komt er een Thaise tekst op, want dan zou de man zeker moeten worden opgenomen in een psygiatrische kliniek. Daarna naar de drankenwinkel geweest om daar een doos halve lieters Chang bieren een doos frisdrank in te laden.

Morgen begint het verjaardagfeestrond 11.00 uur in de morgen. Er komen 5 monniken op bezoek die in het huis zullen worden ontvangen. Daarna volgt natuurlijk een finke Thaise maaltijd, want iets vieren zonder eten is daar ondenkbaar. Daarna ga ik het dorp rond om alle kinderen op te trommelen en mee te nemen naar het feest van Winston. Ik hoop dat de taart aanslaat, het is in iedergeval de grootste die we konden krijgen.

We blijven dan nog een week in Phu Khieo om op zaterdagochtend 15 augustus naar Muaklek te gaan. We gebruiken dat als tussenstop op de weg naar Bangkok. De reis met de kinderen van 6 uur in de hete auto vind ik teveel. Nu moeten we ongeveer 3 uur rijden en blijven 1 middag en nacht in het Muaklek Paradise resort, waar we al eerder deze reis zijn geweest. We kunnen dan genieten van het zwembad met glijbaan. De dag daarop reizen we naar Bangkok om daar weer in het Siam Society Resort te blijven. Dat is ons goed gevallen, dus waarom iets anders uitzoeken? Deze week komen de foto's van de verjaardag nog op de site. Tot de volgende keer.

theo en dirkje

winston , natuurlijk zijn we ,er morgen ook een beetje bij,
en wat een mooie taart,krijg je op je verjaardag een echte spiderman, nou wauw ook wel een stukje proeven, maar geniet maar heel veel van deze dag en ook papa en mama en britt,en opa en oma gefeliciteert.,en tot gauw ..
veel liefs voor jullie allemaal daar.

Remco en Hilda

Hallo allemaal.
Wat een prachtige foto's hebben we van de week weer gekregen.Echt heel mooi om te zien hoe de mensen daar leven en hoe jeje kind kan vervoeren.

Winston alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag en wij hopen dat het een geweldige dag wordt.Zo te lezen zal dat wel lukken.

Veel liefs Remco,Hilda,Jelle Pieter en HYlke Jan

Thijs, Ingeborg en Zoë

Leuke verhalen, Theo om te lezen en natuurlijk al de foto's.
En.............. Winston, alvast gefeliciteerd met je verjaardag, ik hoop dat je een hele leuke dag zult hebben, maar dat zal zeker wel lukken!
Jullie ook gefeliciteerd, Theo, Wasana en Britt!

Veel liefs van ons uit een idd lekker warm en zonnig Nederland.

debby

hoi allemaal

winston van hartelijk gefeliciteerd met je 4 de verjaardag en natuurlijk papa mama britt en opa en oma ook gefeliciteerd maak er een leuke dag van en wij driken hier ook wat op winston

groetjes van uit hoogerheide tante debby ome wilfried naomi tante anneke perry en lucien xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Taeke en Jelly

Winston nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag ook voor pa en ma en britt.

Groetjes Taeke Jelly Rene Nick en Rianne

Theo en Klasina

Winston van harte gefeliciteerd met je verjaardag
de rest van de familie ook van harte.Geniet maar lekker
van deze speciale dag.De taart zag er in ieder geval
mooi uit,en aan eten geen gebrek. Tot snel en nog maar even lekker genieten van jullie vakantie.

Groetjes Theo Klasina Sander en Rients

Martin V.

Sawasdee krap, Theo!

Veel plezier daar en we spreken elkaar.