Britt-en-Winston-2-maanden-Thailand.reismee.nl

Drievoudige spetterpoep

Beste lezers, het is feest in Phu Khieo. Drie dagen lang is er een groots opgezette markt en in de avonduren is er een enorm podium midden in de stad met live muziek en dans. Alle basisscholen zijn vrij tot en met maandag. Zeker een dag extra om een beetje bij te komen. Wij gaan er straks ook heen om natuurlijk eerst even op de markt rond te lopen en vanavond iets op te vangen van de muziek. Ik ken al aardig wat mensen uit de omgeving, dus zal wel veel bekenden tegen het lijf lopen die willen laten zien dat ze een falang ( buitenlander ) kennen. Wasanaheeft al flink wat oud klasgenoten van de middelbare school getroffen, dus we zullen ons wel gaan vermaken.

De afgelopen dagen werden Winston, Pang ( het kleinkind wat bij de ouders van Wasana inwoond) en ondergetekende getroffen door de diaree. Het was flink rennen naar de wc als de kramp weer eens toesloeg en dat gebeurde regelmatig. De lust in wat lekker Thais was ons ineens onbekend geworden. Na een flinke dag vond opa het wel welletjes en verdween op de brommer om na een tijdje weer terug te komen met een pilletje voor ieder van ons. Niet zeuren, iedereen er een innemen en zoveel mogelijk water erna drinken. Nu ben ik niet zo'n liefhebber van medicijnen, maar mij onderdanig Thais opgesteld en ingenomen. We zijn er nu weer helemaal vanaf en de stoelgang is weer normaal te noemen en ook de trek is weer terug. Heeft me wel een kilo of wat gekost, maar dat kon ik wel hebben.

Gisteren was de eerste dag dat het de hele dag heeft geregend. De temperatuur is dan wel aangenaam, rond de 30 graden en een frisse wind. De weg voor het huis van de ouders van Wasana was in een modderpoel veranderd en het water stond daar tot enkelhoogte. De afwatering is slecht en daar in de stromende regen maar wat aan gedaan. Slootjes langs de weg gegraven. Ze stonden eerst te kijken, wat doet die falang nu weer, maar na verloop van tijd zagen ze resultaat en kreeg is zowaar hulp. Allen Winstin was minder enthousiast, hij mistte zijn grote modderplas om in rond te rennen. Van deze dag toch ook mooie foto's gemaakt. ik zet ze in de loop van de week er wel op.

Wat ook leuk is dat we steeds van diverse mensen reacties krijgen op de foto's en verhalen. Ik kan zien dat ze veel worden bekeken en gelezen. Voor ons ook leuk als de vakantie over 2 1/2 week is afgelopen om terug te kijken op deze fantastische tijd.

naomi

hoi allemaal

wij zijn blij dat het zo goed gaat en dat de kids het naar de zin hebben ons ma de verjaardag was heel leuk jammer dat jullie er niet waren nou we blijven jullie volgen
een dikke knuffel voor jullie allemaal en dikke kus voor britt en winston van naomi

Andre Langenhuizen

Heb ook vakantie maar ben inmiddels weer thuis. Aandachtig volg ik jullie, lees de verhalen en kijk de foto's. Zo vertoef ik af en toe ook in Thaise sferen.
Nog veel plezier en een prettig vervolg van jullie vakantie toegewenst door André en Dorien.

Willem Bas

Hoi "Automaat"
Wat heb je toch mazzel met je Taaihuwelijk ;-) maare ben jij er ook?, ik heb je nog niet gespot op de foto's.
Wel de foto gezien in de telegraaf van een vliegtuig die in de verkeerstoren parkeerde, maar gezien deze foto's die jij hebt geplaatst ben je hier gelukkig niet bij geweest.
Groeten vanuit Oegstgeest 30gr en plakkerig!!