Britt-en-Winston-2-maanden-Thailand.reismee.nl

60 jaar

We zitten nu op de helft van onze vakantie en de tijd vliegt weer voorbij. Als ik daaraan denk, kan ik er natuurlijk niet omheen dat morgen mijn enige zus alweer 60 kaarsjes mag uitblazen. Wij zijn er dit speciale jaar niet bij aanwezig, maar zullen in de tempel een extra kaars voor haar laten branden. Zo zijn we toch geestelijk met elkaar verbonden. Ik zal haar die dag nog proberen te bellen, heb ik haar toch even gehoord. Natuurlijk heb ik ook andere verjaardagen gemist, ik ga ze niet allemaal noemen. Perry, Klazina en Tosca jullie in ieder geval nog van harte.

Hier in de hangmat is het goed vertoeven. Ik heb uitzicht op de bouwvakkers die bij de buren een muur om de tuin an het zetten zijn, ik zie veel dorpse dingen die totaal anders zijn dan in Nederland, mijn eerste boek is uit en ben nu aan het tweede boek over Gerard Spong begonnen. Ik geniet van de kleine dingen en heb tijd om na denken over het leven. Mijn zus is 12 jaar ouder dan ik. Wat wil ik nog doen in die 12 jaar en daarna. Het is mij opgevallen dat ik mijn vrienden minder zie door allerlei omstandigheden. Hoe wil ik mijn kinderen opvoeden en welke keuzes maken we hierin. Ik zit nu ruim 4 jaar op mijn functie, het langst van alle functies die ik bij de politie heb gehad, wat wil ik de komende tijd? Ach, je hebt van die dagen dat alles in een half uurtje voorbij schiet. Daarna sta ik op, pak mijn stok en wandel een rondje door het dorp en ga ergens bij mensen in de schaduw ziten die alleen maar Thais spreken. Soms heb je aan een blik, een gebaar en een paar woorden genoeg. Het leven kan zo simpel zijn.

Zus van harte en een fijne verjaardag.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!