Britt-en-Winston-2-maanden-Thailand.reismee.nl

Thaise scholen

Twee verhalen op een dag, ik probeer vandaag ook een filmpje op de site te krijgen, maar ik zie wel of het lukt. Dit verhaal hoort bij de film.

Met Theo en Dirkje hebben we de eerste weken in Phu Khieo een lagere school bezocht. Het is de school in het kleine dorpje waar ook de familie van Jaap en Tommy de Boer wonen, onze vrienden uit Den Haag. Gisteren kwam een Thais/Nederlandse vrouw met haar dochter ( van Paul ) ook uit Den Haag bij ons op bezoek. In de avond werden wij uitgenodigd voor een bijeenkomst op de school waarover ik al sprak. Er is daar al jaren behoefte aan een peuterspeelzaal op het terrein van de school. Hierdoor lopen veel kleine kinderen bij de opa's en oma's rond, die eigelijk ook moeten helpen op de rijstvelden om rond te komen. Gisteren was er een vergadering en wij als Falang hebben het initaitaief genomen om het komende jaar geld in te zamelen zodat die peuterspeelzaal er volgende zomer kan komen. Dus heeft U wat over, we gaan kijken hoe we het gaan inzamelen en U krijgt natuurlijk de foto's te zien van het resultaat.

Over de scholen gesproken, ze zijn in Thailand wegens de Mexicanse griep tijdelijk dicht. Ik begreep gisteren voorlopig een week. De scholen worden die tijd grondig schoongemaakt en de leerlingen moeten thuis blijven. Dat laatste is en wens, maar ik zit hier in een internetzaak vol met kinderen die spelen op de computers. De eigenaar is de enige die een lapje voor zijn mond heeft. Niemand neemt hier ook medicijnen tegen de griep en ik weet niet of die hier ook al beschikbaar zijn.

Er zijn ruim 5000 Thaise mensen die de griep schijnen te hebben. Op 60.000.000 met je dat relatieveren en ook zijn er al diverse mensen doodgegaan an deze ziekte, maar veel waren er al slecht aan toe vanwege andere zaken. Volgens mij sterven er meer mensen in het verkeer in Thailand dan tot nu toe aan de mexicaanse griep.

Onze kinderen gan vanaf maandag dus niet naar de basisschool, maar naar een kleuterschool bij de tempel. Het is daar normaal dat de kinderen nog 2 uur slapen. Tijdens die uren spijkert ze onze kinderen bij in de Thaise taal. We zullen zien.

dvdwalt

al voorzichtig blijven he, en wat een mooi gebaar geven jullie daar aan de school, en zeker gaan we er ook voor , we hebben met eigen ogen gezien hoe het daar is, . maar blijf toch voorzichtig, en tot je volgende verhaal blijven we in spanning wachten.knuffel van hier.

Taeke en Jelly

Wat een ontzettende mooie foto's en verhalen.
Geniet er nog maar lekker van en we blijven jullie volgen.
Gr Taeke Jelly Rene Nick en Rianne

Jaap,Tommie,Boy

Theo en jouw gezinnetje

Ben erg blij dat jij ook een aktie voor de school wil opzetten.
Wij hebben dit vorig jaar ook gedaan en er zijn veel dingen voor gedaan, Zoals een exta toiletblok en de overkapping tussen de school in. Daar kunnen de kinderen droog eten en leren. Dat er meer nodig is weten wij en daarom steunen wij jou in deze aktie.
Poey gaat zich inzetten zodat het geld goed en gecontroleerd tercht komt. Ten slotte is ons huis schuin tegenover de school. Voor de rest geniet van deze top vakantie jammer dat het er voor ons dit jaar niet inzat.

Groetjes Tommie, Boy en Jaap

Eva

Wat een mooi gebaar! Leuk om elke keer te lezen over jullie avonturen! Zo te lezen bevalt het vakantie vieren nog prima..
Nog even een update...Wiets en ik zitten inmiddels op de goede weg, het lijkt er op dat we eind augustus naar Hull gaan!!!! Nog even spannend dus! heel veel -plezier en geniet maar leker van je boek in de hangmat..

phat.

hello to all of you.
Nice to see that all of you had a good time.
15August I will be in Thailand so I hope to see all of you .Miss all of you na ka ,sey hello to mam and dad to Ooan na ka.

Mvh.

Phat S.